Over mij

Mireille van Mourik-Refresh Organizing

afbeelding Mireille van Mourik
Mireille van Mourik

Refresh Organizing. Ik ben Mireille van Mourik en de naam zegt het al, ik ben Professional Organizer. Door sommige mensen ook wel opruimcoach genoemd. Kortgezegd, ik help met het organiseren van spullen, papieren en tijd. 

Hier word ik blij van

Het maakt mij blij als ik als Organizer mijn klanten weer overzicht kan geven, waar dit zonder ondersteuning niet lukt. Juist waar zo naar verlangd is. Bijvoorbeeld als een opruimklus steeds vooruit geschoven is. Als er dan door mijn begeleiding eindelijk weer ruimte in huis is gekomen, vind ik dat echt een mijlpaal.

afbeelding Mireille van Mourik
Mireille van Mourik

Refresh Organizing. De naam zegt het al, ik ben Professional Organizer. Door sommige mensen ook wel opruimcoach genoemd. Kortgezegd, ik help met het organiseren van spullen, papieren en tijd. 

Hier word ik blij van

Het maakt mij blij als ik als Organizer mijn klanten weer overzicht kan geven, waar dit zonder ondersteuning niet lukt. Waar juist zo naar verlangd is. Bijvoorbeeld als een opruimklus steeds vooruit geschoven is. Als er dan door mijn begeleiding eindelijk weer ruimte in huis is gekomen, vind ik dat echt een mijlpaal.

afbeelding Mireille van Mourik
Mireille van Mourik

Refresh Organizing. De naam zegt het al, ik ben Professional Organizer. Door sommige mensen ook wel opruimcoach genoemd. Kortgezegd, ik help met het organiseren van spullen, papieren en tijd. 

Hier word ik blij van

Het maakt mij blij als ik als Organizer mijn klanten weer overzicht kan geven, waar dit zonder ondersteuning niet lukt. Waar juist zo naar verlangd is. Bijvoorbeeld als een opruimklus steeds vooruit geschoven is. Als er dan door mijn begeleiding eindelijk weer ruimte in huis is gekomen, vind ik dat echt een mijlpaal.

Niemand vindt het prettig om in een rommelige omgeving te leven. Toch? Als het huis weer helemaal op orde is, zie ik ook dat het veel makkelijker zelf bijgehouden wordt.

Voeten in de klei, handen in de aarde.

Als ik niet aan het werk ben, zit ik graag met mijn handen in de aarde. Ik ben graag met planten en bloemen bezig omdat de natuur mij altijd weer verwondert. In tegensteling tot in mijn werk als Organizer, gaat de natuur zijn eigen gang en heb ik daar maar zeer beperkt invloed op.

Daarnaast ga ik er bij goed weer graag op uit om een kajaktocht te maken. Wind door de haren en genieten maar…

Een ‘Refresh gevoel’, dat ik mijn klanten ook zo graag wil laten voelen in hun eigen huis en hoofd.

 

De kracht van het Refresh gevoel.

Het kan ook zo zijn dat er meer speelt. Zoals bij autisme, AD(H)D of na een ingrijpende gebeurtenis in iemands leven. Dan kan ik zoveel verschil maken.

Zoals bij een klant die ik regelmatig help met het maken van zijn agendaplanning. Hierdoor worden afspraken beter nagekomen en taken uitgevoerd en afgemaakt. Hiermee is een grote stap gemaakt door iemand die moeite met plannen en organiseren heeft. Dat scheelt een hoop prikkels in het hoofd.

Klanten komen bij mij omdat ze besloten hebben dat er iets moet veranderen. Na het eerste contact is de opluchting meestal al gelijk zichtbaar. Blijdschap. Minder stress. De gedachte dat de eerste stap is genomen en dat er nu echt iets gaat veranderen, geeft al rust. Hoe ik te werk ga, lees je hier.

Ga jij ook voor verandering, het Refresh gevoel? Daar help ik je graag mee!

Als Professional Organizer ben ik aangesloten bij de NBPO. Daarnaast heb ik een certificaat voor nabestaandenbegeleiding behaald en lid van LPN.

Refresh Organizing Haarlem
KvK: 75790467
AGB: 41786226